Publications 2014
http://api.archives-ouvertes.fr/search/?fq=structId_i:108098&q=docType_s:%28ART%29&rows=2000&fq=producedDateY_i:2014&fl=title_s,en_title_s,docid,label_s,en_label_s,docType_s,authIdHal_s,halId_s,structId_i,uri_s,keyword_s,en_keyword_s,authLastNameFirstName_s,journalTitle_s,abstract_s,en_abstract_s,producedDate_tdate,producedDateY_i,language_s,fileMain_s&sort=publicationDate_s+desc
- Nathalie Montargot, Khaled Saboune. Gérer la diversité dans les organisations par la connaissance des attentes individuelles : le cas des jeunes à faible capital scolaire initial. Revue management & avenir, 2014, 74 (8), pp.15-32. ⟨10.3917/mav.074.0015⟩. ⟨hal-04286111⟩ Document type : ART
- Bénédicte Bourcier-Bequaert, Virginie de Barnier. Les effets de l'âge du mannequin sur les consommateurs séniors et sur la marque présente dans la publicité: le rôle de la similarité. Décisions Marketing, 2014, 76, pp.77-92. ⟨10.7193/DM.076.77.92⟩. ⟨hal-02360439⟩ Type de document : ART
- H. Blain, F. Abecassis, P.A. Adnet, B. Alomène, M. Amouyal, et al.. Living Lab Falls-MACVIA-LR: The falls prevention initiative of the European Innovation Partnership on Active and Healthy Ageing (EIP on AHA) in Languedoc-Roussillon. European Geriatric Medicine, 2014, 5 (6), pp.416-425. ⟨10.1016/j.eurger.2014.07.010⟩. ⟨hal-02097629⟩ Document type : ART
- Huu Tuyen Duong, Gilles Paché. Le partage et la coordination des ressources logistiques entre industriels et PSL améliorent-ils la performance logistique perçue par l'industriel ?. Les Cahiers Scientifiques du Transport / Scientific Papers in Transportation, 2014, 66 | 2014, pp.3-37. ⟨10.46298/cst.12140⟩. ⟨hal-04153098⟩ Type de document : ART
- Mohua Zhang, Dwight Merunka. The Use of Territory of Origin as a Branding Tool. Global Business and Organizational Excellence, 2014, 34 (1), pp.32 - 40. ⟨10.1002/joe.21582⟩. ⟨hal-01822318⟩ Document type : ART
- Muhammad Shahbaz, Rashid Sbia, Helmi Hamdi, Ilhan Ozturk. Economic growth, electricity consumption, urbanization and environmental degradation relationship in United Arab Emirates. Ecological Indicators, 2014, 45, pp.622 - 631. ⟨10.1016/j.ecolind.2014.05.022⟩. ⟨halshs-01902764⟩ Document type : ART
- Mickael Terrien, Christophe Durand, Lionel Maltèse, Lucien Véran. Football professionnel : taxe à 75% : un "salary cap" en Ligue 1 ?. Jurisport : La revue juridique et économique du sport, 2014, Représentation féminine «La course à l’égalité», 146, pp.42-45. ⟨halshs-02111078⟩ Type de document : ART
- Sami Ben Larbi, Alain Lacroux, Philippe Luu. évaluation de la performance sociétale des entreprises nord-américaines. Une analyse du pouvoir explicatif et prédictif des indicateurs ESG. Revue Française de Gestion, 2014, 40 (243), pp.89 - 105. ⟨10.3166/RFG.243.89-105⟩. ⟨halshs-01903026⟩ Document type : ART
- Bernard Cova, Veronique Cova. CCT applied research and the limits of consumers’ heroicisation. Journal of Marketing Management, 2014, 30 (11-12), pp.1086 - 1100. ⟨10.1080/0267257X.2014.929165⟩. ⟨hal-01839379⟩ Document type : ART
- Olivia Petit, Dwight Merunka, Olivier Oullier. NEUROSCIENCES ET COMPORTEMENT DU CONSOMMATEUR 2. ÉTAT DE L'ART ET PERSPECTIVES DE RECHERCHE. Revue Française du Marketing, 2014, 248, pp.9-26. ⟨hal-01822523⟩ Type de document : ART
- Aurélie Kessous, Elyette Roux. Nostalgie: de l'optique des consommateurs à celle des marques. Décisions Marketing, 2014, 75, pp.117-133. ⟨10.7193/DM.075.117.133⟩. ⟨hal-02360825⟩ Type de document : ART
- Helmi Hamdi, Rashid Sbia, Bedri Kamil Onur Tas. Financial Deepening and Economic Growth in Gulf Cooperation Council Countries. International Economic Journal, 2014, 28 (3), pp.459 - 473. ⟨10.1080/10168737.2014.913653⟩. ⟨halshs-01902766⟩ Document type : ART
- Zied Mani, Veronique Cova. Viewing recycling’s long-term sustainability through the prism of the internet?. Recherche et Applications en Marketing (English Edition), 2014, 29 (3), pp.57 - 74. ⟨10.1177/2051570714540493⟩. ⟨hal-01839381⟩ Document type : ART
- Helmi Hamdi, Nabila Boukef Jlassi. Financial liberalization, disaggregated capital flows and banking crisis: Evidence from developing countries. Economic Modelling, 2014, 41, pp.124 - 132. ⟨10.1016/j.econmod.2014.05.010⟩. ⟨halshs-01902770⟩ Document type : ART
- Jocelyn Husser, Laurence Gautier, Jean-Marc André, Véronique Lespinet-Najib. Linking Purchasing to Ethical Decision-Making: An Empirical Investigation. Journal of Business Ethics, 2014, 123 (2), pp.327 - 338. ⟨10.1007/s10551-013-1838-4⟩. ⟨hal-01833160⟩ Document type : ART
- Marc Mazodier, Dwight Merunka. Beyond brand attitude: Individual drivers of purchase for symbolic cobranded products. Journal of Business Research, 2014, 67 (7), pp.1552 - 1558. ⟨10.1016/j.jbusres.2014.01.015⟩. ⟨hal-01822316⟩ Document type : ART
- Z. Mani, V. Cova. La question de la durabilite de la recup' a travers le prisme d'internet ?. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2014, 29 (3), pp.56 - 73. ⟨10.1177/0767370114527671⟩. ⟨hal-01839383⟩ Type de document : ART
- Olivia Petit, Dwight Merunka, Olivier Oullier. NEUROSCIENCES ET COMPORTEMENT DU CONSOMMATEUR 1. OUTILS ET MÉTHODES D'INVESTIGATION. Revue Française du Marketing, 2014, 247, pp.7-25. ⟨hal-01822556⟩ Type de document : ART
- Philippe Bertrand, Alexis Guyot, Vincent Lapointe. Raising Companies' Profile with Corporate Social Performance: Variation in Investor recognition and Liquidity Linked to Vigeo CSP Rating Disclosures. Bankers Markets & Investors : an academic & professional review, 2014, 130 (May/June), pp.41-54. ⟨hal-00995406⟩ Document type : ART
- Robert Peterson, Dwight Merunka. Convenience samples of college students and research reproducibility. Journal of Business Research, 2014, 67 (5), pp.1035 - 1041. ⟨10.1016/j.jbusres.2013.08.010⟩. ⟨hal-01822317⟩ Document type : ART
- Nathalie Lemaitre, Virginie de Barnier. Quand le consommateur devient commerçant : motivations et perspectives. Décisions Marketing, 2014, N°78, ⟨10.7193/dm.078.11.28⟩. ⟨hal-01472755⟩ Type de document : ART
- Nicolas Aubert, Guillaume Garnotel, André Lapied, Patrick Rousseau. Employee ownership: A theoretical and empirical investigation of management entrenchment vs. reward management. Economic Modelling, 2014, ⟨10.1016/j.econmod.2013.12.011⟩. ⟨halshs-01256766⟩ Document type : ART
- Luk Warlop, L. J. Shruma Shruma, Dwight Merunka, Virginie de Barnier. Utterly fresh perspectives on consumer research and advertising: Introducing the special issue from the 2013 La Londe conference. Journal of Business Research, 2014. ⟨hal-01472811⟩ Document type : ART
- Helmi Hamdi, Rashid Sbia, Muhammad Shahbaz. The nexus between electricity consumption and economic growth in Bahrain. Economic Modelling, 2014, 38, pp.227 - 237. ⟨10.1016/j.econmod.2013.12.012⟩. ⟨halshs-01902777⟩ Document type : ART
- Rashid Sbia, Muhammad Shahbaz, Helmi Hamdi. A contribution of foreign direct investment, clean energy, trade openness, carbon emissions and economic growth to energy demand in UAE. Economic Modelling, 2014, 36, pp.191 - 197. ⟨10.1016/j.econmod.2013.09.047⟩. ⟨halshs-01902774⟩ Document type : ART
- Nabil Ghantous. L'impact de la personnalité de la marque sur la relation a la marque dans les services. Economies et Sociétés. Série EGS, Economie et gestion des services , 2014, 48 (2). ⟨hal-01823103⟩ Type de document : ART
- Ekaterina Le Pennec, Marc Olivaux. Le rôle des Parties Prenantes dans la gouvernance de la conception des plans communaux de développement au Maroc. Maghreb-Machrek, 2014, Gouvernance territoriale au Maroc, 219. ⟨hal-01826323⟩ Type de document : ART
- Anne Marianne Seck. What benefits a firm can derive from integrative multichannel management?. La Revue des Sciences de Gestion, 2014. ⟨hal-01839567⟩ Document type : ART
- Gilles Paché, Anne Marianne Seck, François Fulconis. Quels bénéfices peut retirer l’entreprise d’un management multicanal intégratif ?. La Revue des Sciences de Gestion, 2014, 269-270 (5), ⟨10.3917/rsg.269.0055⟩. ⟨hal-01839569⟩ Document type : ART
- Camille Chamard, Patrick Faivre, Yves Levant, Jean Philippe. Valeurs coopératives et entrepreneuriat ; Le choix de la forme Scop : un moyen différent d'associer capital et travail et de récompenser les talents. Revue Sciences de Gestion, 2014, 269/270, pp.83-91. ⟨hal-02431170⟩ Type de document : ART
- Stéphane Girard, Armelle Guillou, Gilles Stupfler. Uniform strong consistency of a frontier estimator using kernel regression on high order moments. ESAIM: Probability and Statistics, 2014, 18, pp.642--666. ⟨10.1051/ps/2013050⟩. ⟨hal-00764425v2⟩ Document type : ART
- Nathalie Veg-Sala, Elyette Roux. A semiotic analysis of the extendibility of luxury brands. Journal of Product and Brand Management, 2014, 23 (2), pp.103-113. ⟨hal-01465835⟩ Document type : ART
- Corinne van Der Yeught. Responsabilité sociétale et aptitude à l'innovation durable des petites organisations. Revue de l'Organisation Responsable, 2014, 9 (2), ⟨10.3917/ror.092.0021⟩. ⟨halshs-01821787⟩ Document type : ART
- Ali Dardour, Jocelyn Husser, Stéphane Ouvrard. Information financière et modèles de gouvernance : le point de vue des Experts Comptables stagiaires. La Revue des Sciences de Gestion, 2014, 267-268 (3), ⟨10.3917/rsg.267.0123⟩. ⟨hal-01840025⟩ Document type : ART
- Jocelyn Husser. Oblivion and the role of middle managers in an organizational change. Management international = International management = Gestión internacional, 2014, 19 (1), ⟨10.7202/1028488ar⟩. ⟨hal-01840046⟩ Document type : ART
- Omer Farooq, Marielle Payaud, Dwight Merunka, Pierre Valette-Florence. The Impact of Corporate Social Responsibility on Organizational Commitment: Exploring Multiple Mediation Mechanisms. Journal of Business Ethics, 2014, 125 (4), pp.563-580. ⟨10.1007/s10551-013-1928-3⟩. ⟨halshs-01365817⟩ Document type : ART
- Anne Fablet, Delphine Lacaze. Renouveler les Pratiques de Gestion des Experts : Une Approche par le Rayonnement. Gestion 2000, 2014, 31 (5), ⟨10.3917/g2000.315.0049⟩. ⟨hal-01825726⟩ Type de document : ART
- Delphine Lacaze. Transmission entre générations et changement organisationnel : l’impossible équation. Gestion 2000, 2014, 31 (3), ⟨10.3917/g2000.313.0015⟩. ⟨hal-01825564⟩ Type de document : ART
- Aurélie Kessous. Nostalgia, autobiographical memories and brand strategy: Marketing to the post–World War I generation. Journal of Brand Strategy, 2014, 3 (2). ⟨hal-01828648⟩ Document type : ART
- Aurélie Kessous, Isabelle Chalamon. « Dis-moi ce que tu manges et je te dirai qui tu es ! ». Approche sémiotique des représentations mentales des marques alimentaires. Revue management & avenir, 2014, 70 (4), ⟨10.3917/mav.070.0033⟩. ⟨hal-01828661⟩ Document type : ART
- Ali Dardour, Jocelyn Husser. Politique de rémunération incitative du dirigeant et divulgation d'informations RSE. Revue management & avenir, 2014, 71 (5), ⟨10.3917/mav.071.0055⟩. ⟨hal-01840048⟩ Document type : ART
- Emmanuelle Moustier, Edina Soldo. Transition démocratique et culture en Méditerranée. Maghreb-Machrek, 2014, 219 (1), ⟨10.3917/machr.219.0069⟩. ⟨hal-01807601⟩ Type de document : ART
- Nathalie Montargot, Jean-Marie Peretti. Regards de responsables sur les notions d'égalité, non-discrimination et diversité. Revue management & avenir, 2014, 68 (2), ⟨10.3917/mav.068.0183⟩. ⟨hal-01795220⟩ Type de document : ART
- Fabienne Chameroy, Lucien Véran. Immatérialité de la qualité et effet des labels sur le consentement à payer. Management international = International management = Gestión internacional, 2014, 18 (3), pp.32. ⟨10.7202/1025088ar⟩. ⟨hal-02092054⟩ Type de document : ART
- Corinne van Der Yeught, Virginie Vaicbourdt. L'articulation gouvernance-compétences comme déterminant de succès d'un projet associatif. RIMHE : Revue Interdisciplinaire Management, Homme(s) & Entreprise, 2014, 13 (4), ⟨10.3917/rimhe.013.0086⟩. ⟨halshs-01821785⟩ Document type : ART
- Jacques Drèze, Alain Durré, Jean-François Carpantier. Fiscal Integration and Growth Stimulation in Europe. Recherches économiques de Louvain, 2014, 80 (2), pp.5-45. ⟨hal-01821135⟩ Document type : ART
- Delphine Lacaze, Talya N. Bauer. A positive motivational perspective on organizational socialization. RIMHE : Revue Interdisciplinaire Management, Homme(s) & Entreprise, 2014, 14 (5), ⟨10.3917/rimhe.014.0058⟩. ⟨hal-01825720⟩ Document type : ART
- Martine Brasseur, Delphine Lacaze. Toward an interdisciplinary and international approach. RIMHE : Revue Interdisciplinaire Management, Homme(s) & Entreprise, 2014, 14 (5), ⟨10.3917/rimhe.014.0002⟩. ⟨hal-01825730⟩ Type de document : ART
- Daisy Bertrand, Johannes C Ziegler, Bernard C Lété, Jonathan Grainger. Orthographic and phonological contributions to reading development:Tracking developmental trajectories using masked priming. Developmental Psychology, 2014, 50 (4), pp.1026-1036. ⟨hal-01841737⟩ Document type : ART
- Philippe Bertrand, Alexis Guyot, Vincent Lapointe. Variations in Liquidity and the Size of Investor Base Associated with Corporate Social Performance Ratings. Bankers Markets & Investors : an academic & professional review, 2014, ⟨10.2139/ssrn.2183599⟩. ⟨hal-01833087⟩ Document type : ART
- Anne Fablet, Sarah Serval, Christelle Zeller. La Relation entre Mobilisation Collective, Engagement Multiple et Intention de Quitter des Consultants. Le cas d’une SSII. Revue management & avenir, 2014, 74, pp.97-116. ⟨10.3917/mav.074.0097⟩. ⟨hal-03109909⟩ Type de document : ART
- Luk Warlop, L.J Schrum, Dwight Merunka, Virginie de Barnier. Utterly arch and Advertising: Introducing the JBR Special Issue from the 2013 La Londe Conference. Journal of Business Research, 2014, 67 (5). ⟨hal-01831911⟩ Document type : ART
- Jocelyn Husser, Frédérique Evraert-Bardinet. The effect of social and environmental disclosure on companies’ market value. Management international = International management = Gestión internacional, 2014, 19 (1), ⟨10.7202/1028490ar⟩. ⟨hal-01840050⟩ Document type : ART
- Daisy Bertrand, Dominique Peeters, Elin Runnqvist, Jonathan Grainger. Asymmetrical switch costs in bilingual language production induced by reading words. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 2014, 40 (1), pp.284-292. ⟨10.1037/a0034060⟩. ⟨hal-01841745⟩ Document type : ART
- Laurent Gardes, Gilles Stupfler. Estimation of the conditional tail index using a smoothed local Hill estimator. Extremes, 2014, 17 (1), pp.45-75. ⟨hal-00739454v2⟩ Document type : ART
- Stephane Brosia, Evelyne Lombardo. Financement de la stratégie de rupture d’une Start-Up par l’innovation managériale ?. Management des Technologies Organisationnelles (2014-..), 2014. ⟨hal-03857198⟩ Type de document : ART
- Khaled Saboune, Nathalie Montargot. Gérer la diversité dans les organisations par la connaissance des attentes individuelles: le cas des jeunes à faible capital scolaire initial . Revue management & avenir, 2014. ⟨hal-01802176⟩ Type de document : ART
- Pascal Moulette, Olivier Roques. Managing specific competences to preserve the immaterial capital : illiteracy in the workplace in the conservation of resources theory. Management international = International management = Gestión internacional, 2014, 18 (3), ⟨10.7202/1025092ar⟩. ⟨hal-01795067⟩ Document type : ART
- Jocelyn Husser, Eric Lamarque, Pedro Arbulu. L’introduction d’une innovation en Système d’Information dans les PMO du secteur sanitaire et social. Gestion 2000, 2014, 31 (5), ⟨10.3917/g2000.315.0109⟩. ⟨hal-01840030⟩ Document type : ART
- Jamel Khenfer, Elyette Roux, Eric Tafani. Aide-toi, le Ciel t'aidera : quand et comment les croyances religieuses affectent la poursuite du but du consommateur. RIMHE : Revue Interdisciplinaire Management, Homme(s) & Entreprise, 2014, 13 (4), ⟨10.3917/rimhe.013.0003⟩. ⟨hal-01796257⟩ Document type : ART
- Yu Fei An, Jean-Marie Peretti. La Communication RSE des entreprises chinoises : essai de comparaison Chine - France. Communication et Management : Revue internationale des sciences commerciales, 2014, 11 (2), ⟨10.3917/comma.112.0093⟩. ⟨hal-01795328⟩ Type de document : ART
- Jean-Marie Peretti, David Autissier, Soufyane Frimousse, Béchir Ben Lahouel. Relation entre investissement institutionnel et performance sociale : évidence empirique des entreprises françaises cotées. La Revue des Sciences de Gestion, 2014, 267-268 (3), ⟨10.3917/rsg.267.0015⟩. ⟨hal-01795214⟩ Type de document : ART