Publications 2022
http://api.archives-ouvertes.fr/search/?fq=structId_i:108098&q=docType_s:%28ART%29&rows=2000&fq=producedDateY_i:2022&fl=title_s,en_title_s,docid,label_s,en_label_s,docType_s,authIdHal_s,halId_s,structId_i,uri_s,keyword_s,en_keyword_s,authLastNameFirstName_s,journalTitle_s,abstract_s,en_abstract_s,producedDate_tdate,producedDateY_i,language_s,fileMain_s&sort=producedDate_tdate+desc
- Aurélie Hemonnet-Goujot, Björn Ivens, Catherine Pardo. Network creativity: A conceptual lens for inter- and intra-organisational creative processes. Industrial Marketing Management, Elsevier, 2022, 102, ⟨10.1016/j.indmarman.2022.02.002⟩. ⟨hal-03562190⟩ Document type : ART
- Philippe Bertrand. Black-Scholes Approximation of Warrant Prices: Slight Return in a Low Interest Rate Environment. Annals of Operations Research, Springer Verlag, 2022, ⟨10.1007/s10479-022-04622-6⟩. ⟨hal-03672714⟩ Document type : ART
- Jeanne Amar, C. Lecourt, J.F. Carpantier. GCC Sovereign Wealth Funds: Why do they take control?. Journal of International Financial Markets, Institutions and Money, Elsevier, 2022, 77, pp.101494. ⟨10.1016/j.intfin.2021.101494⟩. ⟨hal-03560054⟩ Document type : ART
- Philippe Bertrand, Jean-Luc Prigent. Performance Participation Strategies: OBPP versus CPPP. Finance, Presses universitaires de Grenoble, 2022, 43 (1), pp.123-150. ⟨10.3917/fina.431.0123⟩. ⟨hal-03672691⟩ Document type : ART
- Philippe Bertrand, Jean-Luc Prigent. Performance Participation Strategies: OBPP versus CPPP. Finance, Presses universitaires de Grenoble, 2022, 43 (1), pp.123-150. ⟨10.3917/fina.431.0123⟩. ⟨hal-03679694⟩ Document type : ART
- Aurélie Hemonnet-Goujot, Aurélie Kessous, Fanny Magnoni. The effect of sustainable product innovation on the consumer–luxury brand relationship: The role of past identity salience. Journal of Business Research, Elsevier, 2022, 139, pp.1513-1524. ⟨10.1016/j.jbusres.2021.10.070⟩. ⟨hal-03591714⟩ Document type : ART
- Aurélie Hemonnet-Goujot, Pierre Valette-Florence. “All you need is love”. From product design value perception to luxury brand love: An integrated framework. Journal of Business Research, Elsevier, 2022, 139, pp.1463-1475. ⟨10.1016/j.jbusres.2021.10.066⟩. ⟨hal-03562015⟩ Document type : ART
- Gilles Pache. Plus verte la mort ? Le trépas, nouvelle frontière de la durabilité. Management & Data Science, Management & Data Science, 2022, 6. ⟨hal-03598453⟩ Type de document : ART
- Aurélie Hemonnet-Goujot, Aurélie Kessous, Fanny Magnoni. The effect of sustainable product innovation on the consumer–luxury brand relationship: The role of past identity salience. Journal of Business Research, Elsevier, 2022, 139, pp.1513-1524. ⟨10.1016/j.jbusres.2021.10.070⟩. ⟨hal-03511454⟩ Document type : ART
- Ezzedine Ghlamallah. Les Remèdes Aux Crises Environnementales Et Financières Offerts Par l’Économie Islamique. Journal of Islamic Economics, Social Sciences University of Ankara, 2022, Year 2022, 2 (1), pp.1-23. ⟨hal-03584215⟩ Type de document : ART
- Philippe Bertrand. Black-scholes approximation of warrant prices: slight return in a low interest rate environment. Annals of Operations Research, Springer Verlag, In press, ⟨10.1007/s10479-022-04622-6⟩. ⟨hal-03646980⟩ Document type : ART
- Céline Du Boys, Bruno Tiberghien. Résilience territoriale et résilience financière : Quelle articulation conceptuelle et pratique ? : Etude exploratoire sur les stratégies de résilience de 8 villes européennes. Management international = International management = Gestión internacional, HEC Montréal et Université Paris Dauphine, 2022, 26. ⟨hal-03298505⟩ Type de document : ART
- Maxime Malafosse, Amandine Pascal, Serge Amabile. Commoning with blockchain. The Ğ1 / Duniter case. Systèmes d'Information et Management, Eska, In press. ⟨hal-03425463⟩ Document type : ART
- Felana Rabekolo, Laurent Giraud. Approche culturaliste et discursive des pratiques de RSE en contexte africain : le cas des FMNS implantées à Madagascar. Revue de l'Organisation Responsable, ESKA, A paraître. ⟨hal-03611390⟩ Type de document : ART
- Faten Ben Slimane, Damien Chaney, Gaël Leboeuf, Donia Trabelsi. Le rôle du discours des porteurs de projets dans la réussite des campagnes de crowdlending. Innovations - Revue d’économie et de management de l'innovation, De Boeck Supérieur, A paraître, ⟨10.3917/inno.pr2.0131⟩. ⟨hal-03686754⟩ Type de document : ART
- Céline Du Boys, Marius Bertolucci, Fouchet Robert. French inter-governmental relations during the Covid-19 crisis: between hyper-centralism and local horizontal cooperation. Local Government Studies, Taylor & Francis (Routledge), 2022, 26. ⟨hal-03298516⟩ Document type : ART
- Maxime Malafosse, Amandine Pascal. La blockchain comme support aux communs de la donnée sur un territoire : Le cas DECODE – Barcelone. Recherche et Cas en Sciences de Gestion, A paraître, Numéro Spécial - Technologies émergentes et transformation des organisations. ⟨hal-03425481⟩ Type de document : ART