Publications 2014
http://api.archives-ouvertes.fr/search/?fq=structId_i:108098&rows=2000&fq=producedDateY_i:2014&fl=title_s,en_title_s,docid,label_s,en_label_s,docType_s,authIdHal_s,halId_s,structId_i,uri_s,keyword_s,en_keyword_s,authLastNameFirstName_s,journalTitle_s,abstract_s,en_abstract_s,producedDate_tdate,producedDateY_i,language_s,fileMain_s&sort=publicationDate_s+desc
- Bénédicte Bourcier-Bequaert, Virginie de Barnier. Les effets de l'âge du mannequin sur les consommateurs séniors et sur la marque présente dans la publicité: le rôle de la similarité. Décisions Marketing, 2014, 76, pp.77-92. ⟨10.7193/DM.076.77.92⟩. ⟨hal-02360439⟩ Type de document : ART
- H. Blain, F. Abecassis, P.A. Adnet, B. Alomène, M. Amouyal, et al.. Living Lab Falls-MACVIA-LR: The falls prevention initiative of the European Innovation Partnership on Active and Healthy Ageing (EIP on AHA) in Languedoc-Roussillon. European Geriatric Medicine, 2014, 5 (6), pp.416-425. ⟨10.1016/j.eurger.2014.07.010⟩. ⟨hal-02097629⟩ Document type : ART
- Huu Tuyen Duong, Gilles Paché. Le partage et la coordination des ressources logistiques entre industriels et PSL améliorent-ils la performance logistique perçue par l'industriel ?. Les Cahiers Scientifiques du Transport / Scientific Papers in Transportation, 2014, 66 | 2014, pp.3-37. ⟨10.46298/cst.12140⟩. ⟨hal-04153098⟩ Type de document : ART
- Brigitte Auriacombe, Veronique Cova. PLACE ET ROLE DU POURBOIRE DANS LA RELATION DE SERVICE. JOURNEES NORMANDES DE RECHERCHE SUR LA CONSOMMATION 27 ET 28 NOVEMBRE 2014, Nov 2014, Rouen, France. ⟨hal-01527882⟩ Type de document : COMM
- Mohua Zhang, Dwight Merunka. The Use of Territory of Origin as a Branding Tool. Global Business and Organizational Excellence, 2014, 34 (1), pp.32 - 40. ⟨10.1002/joe.21582⟩. ⟨hal-01822318⟩ Document type : ART
- Agnès Helme-Guizon, Fanny Magnoni. Rejoignez-nous sur Facebook ! Quand relation de qualité fan-marque rime avec intention de fidélité. 4èmes Rendez-vous de la Recherche, Communication & Médias, IREP/AFM, Nov 2014, Université Panthéon-Assas, Paris, France. ⟨hal-02064112⟩ Type de document : COMM
- Jamel Khenfer, Aaron Kay, Elyette Roux, Eric Tafani. The Divergent Effects of External Systems of Control on Early Stage Goal Pursuit. Association for Consumer Research, Oct 2014, Baltimore, United States. ⟨hal-01079648⟩ Document type : COMM
- Muhammad Shahbaz, Rashid Sbia, Helmi Hamdi, Ilhan Ozturk. Economic growth, electricity consumption, urbanization and environmental degradation relationship in United Arab Emirates. Ecological Indicators, 2014, 45, pp.622 - 631. ⟨10.1016/j.ecolind.2014.05.022⟩. ⟨halshs-01902764⟩ Document type : ART
- Mickael Terrien, Christophe Durand, Lionel Maltèse, Lucien Véran. Football professionnel : taxe à 75% : un "salary cap" en Ligue 1 ?. Jurisport : La revue juridique et économique du sport, 2014, Représentation féminine «La course à l’égalité», 146, pp.42-45. ⟨halshs-02111078⟩ Type de document : ART
- Juan-David Pinzon. The influences of institutional work on governance environment: the case of French clusters. Doctoral Symposium – Euro-Mediterranean Dialogue on Public Management, Tor Vergata University, Oct 2014, Rome, Italy. ⟨hal-01807538⟩ Document type : COMM
- Sami Ben Larbi, Alain Lacroux, Philippe Luu. évaluation de la performance sociétale des entreprises nord-américaines. Une analyse du pouvoir explicatif et prédictif des indicateurs ESG. Revue Française de Gestion, 2014, 40 (243), pp.89 - 105. ⟨10.3166/RFG.243.89-105⟩. ⟨halshs-01903026⟩ Document type : ART
- Bernard Cova, Veronique Cova. CCT applied research and the limits of consumers’ heroicisation. Journal of Marketing Management, 2014, 30 (11-12), pp.1086 - 1100. ⟨10.1080/0267257X.2014.929165⟩. ⟨hal-01839379⟩ Document type : ART
- Lionel Nicod. L'influence de l'aide au client sur sa participation en marketing des services. Gestion et management. Aix Marseille université, 2014. Français. ⟨NNT : ⟩. ⟨tel-01392653⟩ Type de document : THESE
- Céline Du Boys, Emanuele Padovani, Rebecca L Orelli. ASSESSING FINANCIAL HEALTH OF LOCAL GOVERNMENTS: GOING BEYOND ACCOUNTING STANDARDS : A COMPARATIVE STUDY BETWEEN FRANCE AND ITALY. EGPA Annual Meeting, EGPA (European Group for Public Administration), Sep 2014, Speyer, Germany. ⟨hal-01470282⟩ Document type : COMM
- Olivia Petit, Dwight Merunka, Olivier Oullier. NEUROSCIENCES ET COMPORTEMENT DU CONSOMMATEUR 2. ÉTAT DE L'ART ET PERSPECTIVES DE RECHERCHE. Revue Française du Marketing, 2014, 248, pp.9-26. ⟨hal-01822523⟩ Type de document : ART
- Aurélie Kessous, Elyette Roux. Nostalgie: de l'optique des consommateurs à celle des marques. Décisions Marketing, 2014, 75, pp.117-133. ⟨10.7193/DM.075.117.133⟩. ⟨hal-02360825⟩ Type de document : ART
- Marius Bertolucci, Juan-David Pinzon. Intuition within clusters management activities: investigation on decisional territories. European Group for Public Administration Anual Congres, German University of Administrative Sciences, Sep 2014, Speyer, Germany. ⟨hal-01807539⟩ Document type : COMM
- Juan-David Pinzon. The Experience of Cultural Citizen in Bogota, between Nudge, Think and Cultural Agency: innovating elements for a renewed vision of public action. V Congreso Internacional en Gobierno, Administración y Políticas Públicas, Instituto Nacional de Administración Pública, Sep 2014, Madrid, Spain. ⟨hal-01807540⟩ Document type : COMM
- Helmi Hamdi, Rashid Sbia, Bedri Kamil Onur Tas. Financial Deepening and Economic Growth in Gulf Cooperation Council Countries. International Economic Journal, 2014, 28 (3), pp.459 - 473. ⟨10.1080/10168737.2014.913653⟩. ⟨halshs-01902766⟩ Document type : ART
- Zied Mani, Veronique Cova. Viewing recycling’s long-term sustainability through the prism of the internet?. Recherche et Applications en Marketing (English Edition), 2014, 29 (3), pp.57 - 74. ⟨10.1177/2051570714540493⟩. ⟨hal-01839381⟩ Document type : ART
- Helmi Hamdi, Nabila Boukef Jlassi. Financial liberalization, disaggregated capital flows and banking crisis: Evidence from developing countries. Economic Modelling, 2014, 41, pp.124 - 132. ⟨10.1016/j.econmod.2014.05.010⟩. ⟨halshs-01902770⟩ Document type : ART
- Jocelyn Husser, Laurence Gautier, Jean-Marc André, Véronique Lespinet-Najib. Linking Purchasing to Ethical Decision-Making: An Empirical Investigation. Journal of Business Ethics, 2014, 123 (2), pp.327 - 338. ⟨10.1007/s10551-013-1838-4⟩. ⟨hal-01833160⟩ Document type : ART
- Jamel Khenfer, Aaron Kay, Elyette Roux, Eric Tafani. Trouble Setting Your Savings Goals? The Moderating Effect of Religious Belief on Goal Pursuit. International Congress of Applied Psychology, IAAP, Jul 2014, Paris, France. ⟨hal-01079649⟩ Document type : COMM
- Philippe Chereau, Pierre-Xavier Meschi. Le conseil stratégique pour l'entreprise. 2014. ⟨hal-01948295⟩ Type de document : OUV
- Marc Mazodier, Dwight Merunka. Beyond brand attitude: Individual drivers of purchase for symbolic cobranded products. Journal of Business Research, 2014, 67 (7), pp.1552 - 1558. ⟨10.1016/j.jbusres.2014.01.015⟩. ⟨hal-01822316⟩ Document type : ART
- Leïla Messaoudène, Solange Hernandez. La politique alimentaire française (2000-2013): une analyse de la combinaison des instruments publics, entre coopération et concurrence des acteurs publics et privés. Repenser la responsabilité et la reddition des comptes de l’administration publique à l’heure de la globalisation, la décentralisation et la privatisation, Congrès de l’IISA-IIAS Jun 2014, Ifrane, Maroc. ⟨hal-01309471⟩ Type de document : COMM
- Z. Mani, V. Cova. La question de la durabilite de la recup' a travers le prisme d'internet ?. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2014, 29 (3), pp.56 - 73. ⟨10.1177/0767370114527671⟩. ⟨hal-01839383⟩ Type de document : ART
- Antonin Ricard, Anne-Marie Guérin, Hourquet Pierre-Guy. The FNEGE's WHITE PAPER, or how Management Schools contribute to France's competitiveness. 2014. ⟨hal-03577654⟩ Document type : OTHER
- Olivia Petit, Dwight Merunka, Olivier Oullier. NEUROSCIENCES ET COMPORTEMENT DU CONSOMMATEUR 1. OUTILS ET MÉTHODES D'INVESTIGATION. Revue Française du Marketing, 2014, 247, pp.7-25. ⟨hal-01822556⟩ Type de document : ART
- Christophe Alaux, Edina Soldo, Sarah Serval, Charlène Arnaud. Pays d’Aix : Quel territoire pour les Musiques Actuelles ? Diagnostic fonctionnel du secteur et des filières Musiques Actuelles.Rapport de l’Axe 2 : Les publics de musiques actuelles de la CPA. [Rapport de recherche] Aix Marseille Université; Institut de Management Public et Gouvernance Territoriale. 2014. ⟨hal-01178041⟩ Type de document : REPORT
- Claude Rochet, Anaïs Saint Jonsson, Philippe Agopian. Contributions of an "HRO culture" in the management of catastrophic accident: the case of French rescue teams. Congrès annuel IISA, Jun 2014, Ifrane, Maroc. ⟨hal-01807577⟩ Type de document : COMM
- Juan-David Pinzon, T Argote. Extension of means by breaking of codes: innovations of the programme of Citizen Culture of Bogota in the approximation of law, culture and moral. Congrès Annuel de l’Association Internationale de Recherche en Management Public (AIRMAP), Jun 2014, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-01807542⟩ Document type : COMM
- Jean-François Carpantier, Arnaud Dufays. Specific Markov-switching behaviour for ARMA parameters. [Research Report] 2014014, Université catholique de Louvain, Center for Operations Research and Econometrics (CORE). 2014. ⟨hal-01821134⟩ Document type : REPORT
- Céline Du Boys. CARACTERISER LA SITUATION FINANCIERE D'UNE COLLECTIVITE Consensus et divergences autour des objectifs et méthodes d'analyse financière, et de la réalité des risques financiers. Colloque AIRMAP, AIRMAP, May 2014, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-01470300⟩ Type de document : COMM
- Bénédicte Aldebert, Daisy Bertrand, Marie-Christine Longe Monnoyer, Anne Marianne Seck. Portails Technologiques Collaboratifs (PTC) et création de valeur dans la relation entre deux grandes entreprises françaises et leurs fournisseurs : une étude exploratoire. 19ème Colloque de l’AIM Le Management à l’épreuve des Systèmes d’Information : enjeux, défis et perspectives », May 2014, Aix en Provence, France. ⟨hal-02551380⟩ Type de document : COMM
- Solange Hernandez, Esma Belkaid. Capitales culturelles : quelles attentes en termes de retombées collectives ? Une analyse lexicale multidimensionnelle : Tlemcen 2011 et Marseille 2013 . 3e colloque international AIRMAP "Si la fin justifiait les moyens..", AIRMAP, May 2014, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-01309450⟩ Type de document : COMM
- Fabienne Chameroy. Les labels sont-ils des marques ? Construction d’un cadre conceptuel pour les labels à partir de l’avis d’experts en marketing. 30ème congrès de l' Association Française du Marketing, May 2014, Montpellier, France. ⟨hal-03556743⟩ Type de document : COMM
- Kamal Anouar, Nicolas Aubert. A test of the catering theory of dividend in the French market. Association française de finance, May 2014, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-03727144⟩ Document type : COMM
- Philippe Bertrand, Alexis Guyot, Vincent Lapointe. Raising Companies' Profile with Corporate Social Performance: Variation in Investor recognition and Liquidity Linked to Vigeo CSP Rating Disclosures. Bankers Markets & Investors : an academic & professional review, 2014, 130 (May/June), pp.41-54. ⟨hal-00995406⟩ Document type : ART
- Bruno Tiberghien, Philippe Agopian, Claude Rochet, Anaïs Saint Jonsson. Réduction des dépenses de fonctionnement et gestion des sapeurs-pompiers volontaires : les apports d’une démarche qualité. Colloque international AIRMAP 2014, May 2014, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-01807576⟩ Type de document : COMM
- Robert Peterson, Dwight Merunka. Convenience samples of college students and research reproducibility. Journal of Business Research, 2014, 67 (5), pp.1035 - 1041. ⟨10.1016/j.jbusres.2013.08.010⟩. ⟨hal-01822317⟩ Document type : ART
- Nathalie Lemaitre, Virginie de Barnier. Quand le consommateur devient commerçant : motivations et perspectives. Décisions Marketing, 2014, N°78, ⟨10.7193/dm.078.11.28⟩. ⟨hal-01472755⟩ Type de document : ART
- Aurélie Kessous, Fanny Magnoni, Pierre Valette-Florence. Back to the Future: When Brand Nostalgia Improves Consumers. Monaco Symposium on Luxury: From Tradition to Innovation, Apr 2014, Monaco, France. ⟨hal-02105389⟩ Document type : COMM
- Vikrant Janawade, Daisy Bertrand, Pierre-Yves Léo, Jean Philippe. Perceived Value of “Meta-Services” and consumer behaviour: The case of airline alliances. 3rd International Conference of REDLAS, Mar 2014, Mexico City, Mexico. ⟨hal-01801345⟩ Document type : COMM
- Mo Tingting, Elyette Roux. Luxury consumers & luxury brand management in China. (Ed) : Cheng Lu Wang University of New Haven, USA; Jiaxun He East China Normal University, China. Brand Management in Emerging Markets: Theory and Practices, IGI Global Publisher, pp.203-225, 2014. ⟨hal-01465962⟩ Document type : COUV
- Nicolas Aubert, Guillaume Garnotel, André Lapied, Patrick Rousseau. Employee ownership: A theoretical and empirical investigation of management entrenchment vs. reward management. Economic Modelling, 2014, ⟨10.1016/j.econmod.2013.12.011⟩. ⟨halshs-01256766⟩ Document type : ART
- Luk Warlop, L. J. Shruma Shruma, Dwight Merunka, Virginie de Barnier. Utterly fresh perspectives on consumer research and advertising: Introducing the special issue from the 2013 La Londe conference. Journal of Business Research, 2014. ⟨hal-01472811⟩ Document type : ART
- Helmi Hamdi, Rashid Sbia, Muhammad Shahbaz. The nexus between electricity consumption and economic growth in Bahrain. Economic Modelling, 2014, 38, pp.227 - 237. ⟨10.1016/j.econmod.2013.12.012⟩. ⟨halshs-01902777⟩ Document type : ART
- Vincent Bodart, Jean-François Carpantier. Real Exchange Rates and Skills. [Research Report] 2014005, Université catholique de Louvain, Institut de Recherches Economiques et Sociales (IRES). 2014. ⟨hal-01821133⟩ Document type : REPORT
- Rashid Sbia, Muhammad Shahbaz, Helmi Hamdi. A contribution of foreign direct investment, clean energy, trade openness, carbon emissions and economic growth to energy demand in UAE. Economic Modelling, 2014, 36, pp.191 - 197. ⟨10.1016/j.econmod.2013.09.047⟩. ⟨halshs-01902774⟩ Document type : ART
- François Fachini, Pierre Garello. SOLUTIONS DE LAISSER FAIRE ET AVENIR DE LA PAC APRES 2013. Henri Lamotte, Max Falque. Ressources Agricoles et Forestières , Bruylant, 2014, 9782802741800. ⟨hal-01286656⟩ Type de document : COUV
- Nicolas Aubert, Xavier Hollandts. How shared capitalism affects employee withdrawal. Mid-Year Fellows Workshop in Honor of Louis O. Kelso, Jan 2014, New Brunswick, United States. ⟨hal-03727140⟩ Document type : COMM
- Anne Marianne Seck. What benefits a firm can derive from integrative multichannel management?. La Revue des Sciences de Gestion, 2014. ⟨hal-01839567⟩ Document type : ART
- Gilles Paché, Anne Marianne Seck, François Fulconis. Quels bénéfices peut retirer l’entreprise d’un management multicanal intégratif ?. La Revue des Sciences de Gestion, 2014, 269-270 (5), ⟨10.3917/rsg.269.0055⟩. ⟨hal-01839569⟩ Document type : ART
- Nabil Ghantous. L'impact de la personnalité de la marque sur la relation a la marque dans les services. Economies et Sociétés. Série EGS, Economie et gestion des services , 2014, 48 (2). ⟨hal-01823103⟩ Type de document : ART
- Stéphane Girard, Armelle Guillou, Gilles Stupfler. Uniform strong consistency of a frontier estimator using kernel regression on high order moments. ESAIM: Probability and Statistics, 2014, 18, pp.642--666. ⟨10.1051/ps/2013050⟩. ⟨hal-00764425v2⟩ Document type : ART
- Christèle Camelis, Sylvie Llosa, Cécile Maunier. Faut-il envisager la gestion de la satisfaction et de l’insatisfaction des touristes différemment ?. Conférence de l’Association Francophone de Management du Tourisme, May 2014, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-01246284⟩ Type de document : COMM
- Camille Chamard, Patrick Faivre, Yves Levant, Jean Philippe. Valeurs coopératives et entrepreneuriat ; Le choix de la forme Scop : un moyen différent d'associer capital et travail et de récompenser les talents. Revue Sciences de Gestion, 2014, 269/270, pp.83-91. ⟨hal-02431170⟩ Type de document : ART
- Ekaterina Le Pennec, Marc Olivaux. Le rôle des Parties Prenantes dans la gouvernance de la conception des plans communaux de développement au Maroc. Maghreb-Machrek, 2014, Gouvernance territoriale au Maroc, 219. ⟨hal-01826323⟩ Type de document : ART
- E. Roux, Patrice Longère, Olivier Cherrier, T. Millot, D. Capdeville, et al.. Analysis of failure mechanisms in structural materials under high loading rate. International Colloquium Multi-physics modeling of solids 2014 (MPMS 2014), Paris-Palaiseau, France, 2014, Paris-Palaiseau, France. ⟨hal-02058673⟩ Document type : POSTER
- Daisy Bertrand, Marie-Christine Longe Monnoyer, Anne Marianne Seck, Bénédicte Aldebert. LES SYSTEMES D'INFORMATIONS INTER- ORGANISATIONNELLES ET LA CREATION DE VALEUR : RESULTATS D'UNE ETUDE MENEE AUPRES DE DEUX GRANDES ENTREPRISES FRANÇAISES EUROCOPTER ET CEGELEC-VINCI ET LEURS FOURNISSEURS. [Rapport de recherche] CIGREF. 2014. ⟨hal-02551383⟩ Type de document : REPORT
- Lionel Nicod. How does customer participation support improve customer participation profitability?. La Londe International Research Conference in Service Management, 2014, La Londe, France. ⟨hal-01392614⟩ Document type : COMM
- Nathalie Veg-Sala, Elyette Roux. A semiotic analysis of the extendibility of luxury brands. Journal of Product and Brand Management, 2014, 23 (2), pp.103-113. ⟨hal-01465835⟩ Document type : ART
- Omer Farooq, Marielle Payaud, Dwight Merunka, Pierre Valette-Florence. The Impact of Corporate Social Responsibility on Organizational Commitment: Exploring Multiple Mediation Mechanisms. Journal of Business Ethics, 2014, 125 (4), pp.563-580. ⟨10.1007/s10551-013-1928-3⟩. ⟨halshs-01365817⟩ Document type : ART
- Corinne van Der Yeught. Responsabilité sociétale et aptitude à l'innovation durable des petites organisations. Revue de l'Organisation Responsable, 2014, 9 (2), ⟨10.3917/ror.092.0021⟩. ⟨halshs-01821787⟩ Document type : ART
- Jocelyn Husser. Oblivion and the role of middle managers in an organizational change. Management international, 2014, 19 (1), ⟨10.7202/1028488ar⟩. ⟨hal-01840046⟩ Document type : ART
- Ali Dardour, Jocelyn Husser, Stéphane Ouvrard. Information financière et modèles de gouvernance : le point de vue des Experts Comptables stagiaires. La Revue des Sciences de Gestion, 2014, 267-268 (3), ⟨10.3917/rsg.267.0123⟩. ⟨hal-01840025⟩ Document type : ART
- Aurélie Kessous. Nostalgia, autobiographical memories and brand strategy: Marketing to the post–World War I generation. Journal of Brand Strategy, 2014, 3 (2). ⟨hal-01828648⟩ Document type : ART
- Aurélie Kessous, Isabelle Chalamon. « Dis-moi ce que tu manges et je te dirai qui tu es ! ». Approche sémiotique des représentations mentales des marques alimentaires. Revue management & avenir, 2014, 70 (4), ⟨10.3917/mav.070.0033⟩. ⟨hal-01828661⟩ Document type : ART
- Ali Dardour, Jocelyn Husser. Politique de rémunération incitative du dirigeant et divulgation d'informations RSE. Revue management & avenir, 2014, 71 (5), ⟨10.3917/mav.071.0055⟩. ⟨hal-01840048⟩ Document type : ART
- Emmanuelle Moustier, Edina Soldo. Transition démocratique et culture en Méditerranée. Maghreb-Machrek, 2014, 219 (1), ⟨10.3917/machr.219.0069⟩. ⟨hal-01807601⟩ Type de document : ART
- Delphine Lacaze. Transmission entre générations et changement organisationnel : l’impossible équation. Gestion 2000, 2014, 31 (3), ⟨10.3917/g2000.313.0015⟩. ⟨hal-01825564⟩ Type de document : ART
- Anne Fablet, Delphine Lacaze. Renouveler les Pratiques de Gestion des Experts : Une Approche par le Rayonnement. Gestion 2000, 2014, 31 (5), ⟨10.3917/g2000.315.0049⟩. ⟨hal-01825726⟩ Type de document : ART
- Fanny Magnoni, Gilles Roehrich. Le Produit. Jean-Marc Ferrandi; Marie-Christine Lichtlé. Marketing, Dunod, pp.116-143, 2014. ⟨hal-02086131⟩ Type de document : COUV
- David Carassus, Jérôme Dupuis, Christophe Favoreu, Marcel Guenoun, Christophe Maurel. Le pilotage de la performance des politiques publiques locales : le cas de l'action sociale communale. AIRMAP, May 2014, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-02432154⟩ Type de document : COMM
- Nathalie Montargot, Jean-Marie Peretti. Regards de responsables sur les notions d'égalité, non-discrimination et diversité. Revue management & avenir, 2014, 68 (2), ⟨10.3917/mav.068.0183⟩. ⟨hal-01795220⟩ Type de document : ART
- Fabienne Chameroy, Lucien Véran. Immatérialité de la qualité et effet des labels sur le consentement à payer. Management international, 2014, 18 (3), pp.32. ⟨10.7202/1025088ar⟩. ⟨hal-02092054⟩ Type de document : ART
- Corinne van Der Yeught, Virginie Vaicbourdt. L'articulation gouvernance-compétences comme déterminant de succès d'un projet associatif. RIMHE : Revue Interdisciplinaire Management, Homme(s) & Entreprise, 2014, 13 (4), ⟨10.3917/rimhe.013.0086⟩. ⟨halshs-01821785⟩ Document type : ART
- Jacques Drèze, Alain Durré, Jean-François Carpantier. Fiscal Integration and Growth Stimulation in Europe. Recherches économiques de Louvain, 2014, 80 (2), pp.5-45. ⟨hal-01821135⟩ Document type : ART
- Daisy Bertrand, Johannes C Ziegler, Bernard C Lété, Jonathan Grainger. Orthographic and phonological contributions to reading development:Tracking developmental trajectories using masked priming. Developmental Psychology, 2014, 50 (4), pp.1026-1036. ⟨hal-01841737⟩ Document type : ART
- Philippe Bertrand, Alexis Guyot, Vincent Lapointe. Variations in Liquidity and the Size of Investor Base Associated with Corporate Social Performance Ratings. Bankers Markets & Investors : an academic & professional review, 2014, ⟨10.2139/ssrn.2183599⟩. ⟨hal-01833087⟩ Document type : ART
- Delphine Lacaze, Talya N. Bauer. A positive motivational perspective on organizational socialization. RIMHE : Revue Interdisciplinaire Management, Homme(s) & Entreprise, 2014, 14 (5), ⟨10.3917/rimhe.014.0058⟩. ⟨hal-01825720⟩ Document type : ART
- Martine Brasseur, Delphine Lacaze. Toward an interdisciplinary and international approach. RIMHE : Revue Interdisciplinaire Management, Homme(s) & Entreprise, 2014, 14 (5), ⟨10.3917/rimhe.014.0002⟩. ⟨hal-01825730⟩ Type de document : ART
- Christophe Alaux. Le consommateur face aux incitations économiques publiques : l’achat de voitures à faibles émissions de carbone. Colloque de l’Association Française de Marketing, 2014, Montpellier, France. ⟨hal-01823759⟩ Type de document : COMM
- Jean-François Carpantier, Anastasia Litina. Dissecting the Act of God - An Exploration of the Effect of Religion on Economic Activity. [Research Report] 14-09, Center for Research in Economic Analysis, University of Luxembourg. 2014. ⟨hal-01821130⟩ Document type : REPORT
- Anne Fablet, Sarah Serval, Christelle Zeller. La Relation entre Mobilisation Collective, Engagement Multiple et Intention de Quitter des Consultants. Le cas d’une SSII. Revue management & avenir, 2014, 74, pp.97-116. ⟨10.3917/mav.074.0097⟩. ⟨hal-03109909⟩ Type de document : ART
- Luk Warlop, L.J Schrum, Dwight Merunka, Virginie de Barnier. Utterly arch and Advertising: Introducing the JBR Special Issue from the 2013 La Londe Conference. Journal of Business Research, 2014, 67 (5). ⟨hal-01831911⟩ Document type : ART
- Daisy Bertrand, Dominique Peeters, Elin Runnqvist, Jonathan Grainger. Asymmetrical switch costs in bilingual language production induced by reading words. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 2014, 40 (1), pp.284-292. ⟨10.1037/a0034060⟩. ⟨hal-01841745⟩ Document type : ART
- Jocelyn Husser, Frédérique Evraert-Bardinet. The effect of social and environmental disclosure on companies’ market value. Management international, 2014, 19 (1), ⟨10.7202/1028490ar⟩. ⟨hal-01840050⟩ Document type : ART
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