Publications 2008
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- Noël Albert, Dwight Merunka, Pierre Valette-Florence. When consumers love their brands: Exploring the concept and its dimensions. Journal of Business Research, 2008, 61 (10), pp.1062 - 1075. ⟨10.1016/j.jbusres.2007.09.014⟩. ⟨hal-01822299⟩ Document type : ART
- Brigitte Muller, Laurent Flores, Meriem Agrebi, Jean-Louis Chandon. The Branding Impact of Brand Websites: Do Newsletters and Consumer Magazines Have a Moderating Role?. Journal of Advertising Research, 2008, 48 (3), pp.465 - 472. ⟨10.2501/S0021849908080471⟩. ⟨hal-01795662⟩ Document type : ART
- A. Merle, Jean-Louis Chandon, Elyette Roux. Comprendre la valeur percue de la customisation de masse. Une distinction entre la valeur du produit et la valeur de l'experience de co-design. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2008, 23 (3), pp.27 - 50. ⟨10.1177/076737010802300301⟩. ⟨hal-01795729⟩ Document type : ART
- Aurelie Merle, Jean-Louis Chandon, Elyette Roux. Understanding the Perceived Value of Mass Customization: The Distinction between Product Value and Experiential Value of Co-Design. Recherche et Applications en Marketing (English Edition), 2008, 23 (3), pp.27 - 50. ⟨10.1177/205157070802300303⟩. ⟨hal-01795698⟩ Document type : ART
- Gilles Guieu, Pierre-Xavier Meschi. conseils d'administration et réseaux d'administrateurs en Europe. Revue Française de Gestion, 2008, 185, pp.21-45. ⟨halshs-00649037⟩ Type de document : ART
- Aurélie Kessous, Elyette Roux. A semiotic analysis of nostalgia as a connection to the past. Qualitative Market Research: An International Journal, 2008, 11 (2), pp.192 - 212. ⟨10.1108/13522750810864440⟩. ⟨hal-01828609⟩ Document type : ART
- Solange Hernandez. An archetypal approach to bureaucratic and post bureaucratic managements: the case study of a French public service establishment. International Journal of Public Sector Management, 2008, 1 (2), ⟨10.1504/IJPSPM.2008.018916⟩. ⟨hal-01839509⟩ Document type : ART
- Boris Bartikowski, Dwight Merunka, Pierre Valette-Florence. L'attitude vis-à-vis des destinations touristiques : le rôle de la personnalité des villes. Revue management & avenir, 2008, 18 (4), ⟨10.3917/mav.018.0072⟩. ⟨hal-01822300⟩ Document type : ART
- Brigitte Muller. Consistency between brand image and website image: Does it matter?. International Journal of Internet Marketing and Advertising, 2008. ⟨hal-01796278⟩ Document type : ART
- Bruno Kocher, Brigitte Muller, Vincent Chauvet, Björn Ivens. Is the Internet a New Eldorado For Counterfeits?. Advances in Consumer Research, 2008. ⟨hal-01796280⟩ Document type : ART
- Laurent Flores, Brigitte Muller, Meriem Agrebi, Jean-Louis Chandon. Impact des sites de marque: effets de la visite et apports des outils relationnels. Revue Française du Marketing, 2008. ⟨hal-01796285⟩ Type de document : ART
- Bruno Tiberghien. Gouvernance territoriale et gestion des risques naturels : le management des territoires à dangerosité inhérente. Vie et Sciences de l'Entreprise, 2008, 178 (1), ⟨10.3917/vse.178.0076⟩. ⟨hal-01807584⟩ Type de document : ART
- Serge Amabile. Veille et sélection de l'information : intégrer les acteurs dans le développement de filtres informationnels intelligents. Finance Contrôle Stratégie, 2008. ⟨hal-01839480⟩ Type de document : ART
- Soufyane Frimousse, Jean-Marie Peretti, Abdelaziz Swalhi. La diversité des formes de performance au travail : le rôle de la justice organisationnelle. Revue management & avenir, 2008, 18 (4), ⟨10.3917/mav.018.0117⟩. ⟨hal-01795238⟩ Type de document : ART
- Emmanuelle Reynaud. Recension de l'ouvrage Environnement et gestion : de la prévention à la mobilisation, d'Olivier Boiral (Presses de l'Université Laval, 2007). M@n@gement, 2008, pp.57-59. ⟨hal-01800695⟩ Type de document : ART
- Erick Leroux, Soufyane Frimousse, Jean-Marie Peretti. La diversité des hommes au sein des forces de vente. Revue management & avenir, 2008, 18 (4), ⟨10.3917/mav.018.0163⟩. ⟨hal-01795280⟩ Type de document : ART
- Solange Hernandez. Paradoxes et management stratégique des territoires : Étude comparée de métropoles européennes. Vie et Sciences de l'Entreprise, 2008, 178 (1), ⟨10.3917/vse.178.0054⟩. ⟨hal-01839510⟩ Type de document : ART
- Philippe Bertrand. Risk Attribution and Portfolio Optimizations Under Tracking-Error Constraints. The Journal of Performance Measurement, 2008, ⟨10.2139/ssrn.1140243⟩. ⟨hal-01833102⟩ Document type : ART
- Antonella Carù, Bernard Cova, Lionel Maltèse. Un approccio duale al marketing esperienziale: divertimento e approfondimento nell'immersione. Mercati e competitività, 2008. ⟨hal-01826272⟩ : ART
- Philippe Bertrand, Costin Protopopescu. The Sensitivity of the Asymptotic Variance of Performance Measures with Respect to Skewness and Kurtosis. International Journal of Business, 2008, ⟨10.2139/ssrn.2666524⟩. ⟨hal-01833104⟩ Document type : ART